El denominat workspace ha revolucionat per complet el mercat laboral. També coneguts com a centres de negocis o de treball, perquè és la traducció al nostre idioma, els workspaces fan referència a aquelles empreses que posen a la disposició d’altres usuaris diferents espais professionals en lloguer perquè puguin exercir la seva activitat amb totes les comoditats i facilitats, entre els quals s’inclouen despatxos i oficines individuals, sales de reunions i conferències, oficines virtuals, recepció i un llarg etcètera de zones i prestacions.

Aquests espais s’estan convertint en l’opció més buscada per emprenedors i negocis que just comencen la seva marxa professional i busquen un lloc en el qual exercir-la que ofereixi bons serveis i, a més, sense haver de fer una inversió inicial com pot ser llogar o comprar unes oficines pròpies, moblar espais, comprar tots els equips necessaris com a impressora, fax o escàner i contractar serveis mínims com a internet o telèfon.

Així mateix, un altre dels motius que ha causat gran part de l’èxit dels centres de negocis és el fàcil accés al networking. Fer contactes és fonamental per a les companyies, especialment quan es posen en marxa. El fet d’estar convivint amb diverses empreses en un mateix centre i compartint espais els permet interactuar amb facilitat i establir relacions professionals, una cosa molt important per a tota mena d’empreses.

Tipus de clients més comuns d’un workspace

Qui són els empresaris que més es beneficien de tots els serveis d’un centre de negocis?

Autònoms. Treballar en un bon edifici aporta sempre major professionalitat de cara a possibles clients i visites. Els permet domiciliar la seva seu en el propi centre i utilitzar les zones comunes amb total llibertat, a més d’interactuar amb altres usuaris i entaular relacions professionals i personals.

Startups i pimes. Començar un negoci no és senzill, especialment els primers mesos. És complicat fer una planificació del nombre de clients que s’aconseguiran i dels empleats que es necessitaran, així que el més apropiat és estar en un centro en el que es pugui anar creixent sense haver de fer una mudança ni canviar la direcció de l’empresa. No haver de pensar en contractacions d’internet, aigua, llum o neteja és també un dels principals motius pels quals aquests models de negoci aposten pels workspaces.

Mitjanes i petites empreses. Especialment quan volen entrar en un mercat nou, aquestes necessiten un lloc en el qual assentar-se i que els aporti flexibilitat al principi d’aquest projecte incipient. L’estalvi de costos i la possibilitat d’accedir a espais addicionals com a sales de reunions són dos grans avantatges per a tota mena de companyies de sectors diversos.

Tot apunta al fet que cada vegada més professionals apostaran per assentar la seva activitat laboral en un workspace, doncs els beneficis que aporten són molts. En cas que vulguin comprovar per vostès mateixos quins són aquests avantatges, no tenen més que visitar els centres de negocis que posem a la seva disposició en Networkia Business Center. Comptem amb tot el que necessiten per a posar en marxa el seu negoci amb les millors prestacions, no el dubtin més i vengen a veure’ns. Els esperem!