Article publicat per Observatorio Inmobiliario, 21/04/2022
Autor: Juanjo Martínez, CEO NETWORKIA
Els espais han de ser abans de res polivalents. Les zones comunes estan adquirint cada vegada més importància. Es busca la flexibilitat que permeti adaptar l’entorn a diferents usos en funció de les circumstàncies. Instal·lacions com phone booths, open meetings, coffee points, graderies o sales de videoconferència, suposen un exemple d’aquesta tendència. D’altra banda, l’evolució de la tecnologia té un paper principal, ja que ha permès, durant aquest temps, gestionar les reunions corporatives i de negocis, dins i fora de l’oficina, complint alts estàndards de qualitat i seguretat.
La inversió continuarà creixent perquè el problema a Espanya, fins i tot a Madrid i Barcelona, és l’obsolescència del parc d’oficines. La inversió es concentra en zones prevalgui i noves àrees de negoci, per la qual cosa els edificis poc atractius i allunyats d’aquestes ubicacions surten perjudicats.
A més, els segells de certificació com LEED, BREEAM o WELL estan en auge i suposen un requeriment bàsic per a moltes corporacions, destacant el compromís amb la sostenibilitat des de tots els àmbits: el procés de construcció, l’edifici i l’espai. La salut s’ha convertit en un objectiu fonamental i tot el que contribueixi a reforçar-la el seu- posa una prioritat. Aspectes com la qualitat de l’aire, la creació d’espais verds i disposar d’aigua tractada de qualitat suposen una clara mostra d’això.
La sostenibilitat és part intrínseca en el procés de la presa de decisions empresarials. Es construeix, es gestiona i es treballa amb l’objectiu de minimitzar la petjada de carboni. En poc temps s’ha convertit en un filtre per a aconseguir una bona experiència d’usuari. La digitalització ens ha portat a una gestió “intel·ligent” de l’espai facilitant el treball híbrid, l’optimització de l’ús de l’oficina i s’ha convertit en un element de fidelització assegurant el engagement de l’usuari.